Meghan Markle gets $ 620,000 from "Mail on Sunday"

The British court issued a decision on Tuesday to include the company, which publishes the popular British newspaper, Mail on Sunday, an amount of 450 thousand pounds (628 thousand dollars) for Prince Harry Meghan Markle's wife in exchange for the expenses of the lawsuit she won against The newspaper for publishing a letter sent to her father.

On February 11, the 39-year-old former American actress investigated a gain in the lawsuit filed against the widely circulated newspaper, in which she accused her of infringing on her privacy by publishing in 2019 excerpts from a letter sent to her father, Thomas Markle.

The letter was written months after Megan married Harry, whom her father had not attended. In the letter, Megan asked her father to stop lying in the media about their lukewarm affair.

In a videoconference hearing Tuesday, Mark Warbay ordered the Associated News Spears group to pay a "median sum" of 450,000 pounds to cover the lawsuit's expenses, noting that the Duchess of Sussex's agent Ian Mill asked for 750,000 pounds.

The newspaper's defense attorneys announced that they intend to appeal the decision.

Lawyers for the former actress demanded that an apology be published on the front page of the newspaper, following the ruling issued last month.

The judge said he would order the publication of an apology, but made it clear that it would be "limited."

He also refused at this stage to ask the newspaper to deliver copies of the letter.

Since they made a decision a year ago to give up their role in the British royal family, Harry and Meghan settled in the United States, and they expressed their resentment at the pressure exerted by the British media on them, which led them to sue more than one.

التعليقات والاراء

اضافة تعليق