Networking explores a number of advantages to reduce addiction to their applications

Washington _ Agencies

During large-scale campaigns calling for the boycott of social networks, these companies are moving around announcing new procedures and features to reduce users ' addiction and to affect their health and physical safety as a result of long hours of access to these applications and their browsing .

The Royal Society of Britain announced its launch on Sept. 1 a campaign to boycott social networking sites and its applications for a month, to raise awareness of the dangers of addiction to these networks, and tens of thousands joined the campaign, as the campaign came after the publication of 2017, and showed Negative damage to  "Networking ", such as anxiety, depression, sleep disorder and others.

According to Sky News Arabia, both Facebook, Instagram and Napchat have already started testing a number of features that allow users to monitor and restrict the time they spend.

These actions come with social networking on applications, after smartphones have become the main source of communication for the public.

The Facebook Instagram confirmed that they are currently working on a toolkit that sets a time limit for users, and the end of it shows alerts invite users to take a "short break".

Instagram works on adding a  "alert " named  "you are stuck " when the user reaches the bottom of the image updates in his account, in order to push him away a bit, and works  "youtube " on a similar feature test.

None of the five major social networks: Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, and Napchat agreed to interview  "Journalists to comment on the boycott campaign, but only three of them agreed to give details about their actions to reduce the addiction to communication networks.

Facebook said that  "The aim of the new features is to make people aware of the time they spend on our platform," in an effort to alleviate addiction, while Snapchat stressed that it has reduced the importance of the controversial Snapstreaks tool by 30% in recent app updates.

Instagram, for his part, pointed out that users should enjoy using our app, but not at their expense. We want our community to understand that there are several options to make their experience in Instagram useful, so I put the options to restrict use time  ".

 

According to figures and recent statistics, about 5 billion people, out of 7 billion, have one or more accounts on the top five platforms, and 88% of the Arab population, who have accounts in the networks on a daily basis, use them for 1 to 5 hours in a new study.

شبكات التواصل تبحث عدد من المزايا للحد من الإدمان على تطبيقاتهم

واشنطن_وكالات

خلال الحملات الواسعة التي تدعو لمقاطعة شبكات التواصل الإجتماعي، تتحرك هذه الشركات معلنين عن إجراءات وخصائص جديدة للحد من إدمان المستخدمين والتأثير على سلامتهم الصحية والجسدية نتيجة القضاء لساعات طويلة أمام هذه التطبيقات وتصفحها.

وأعلنت الجمعية الملكية البريطانية، عن إطلاقها في الأول من سبتمبر الجاري حملة لمقاطعة مواقع التواصل الاجتماعي والتطبيقات الخاصة بها لمدة شهر، للتوعية بمخاطر إدمان هذه الشبكات، وانضم عشرات الآلاف إلى هذه الحملة، فيما جاءت هذه الحملة على إثر تقرير نشر عام 2017، وأظهر الأضرار السلبية لـ"شبكات التواصل"، مثل القلق والاكتئاب واضطراب النوم وغيرها.

وأفاد موقع سكاي نيوز عربية، أن كلاً من الفيسبوك وإنستغرام وسناب شات، قد بدأوا بالفعل في اختبار عدد من المزايا التي تتيح للمستخدمين مراقبة وتقييد الوقت الذي ينفقونه فيها.

وتأتي هذه الإجراءات شبكات التواصل الاجتماعي بشأن التطبيقات، بعد أن أصبحت الهواتف الذكية المصدر الرئيسي الذي يستخدمه الجمهور للتواصل مع الآخرين.

وأكد شركتي فيسبوك وإنستغرام إنهما يعملان حاليا ًعلى تجربة أدوات تضع حدا زمنيا للمستخدمين، وبانتهائها تظهر تنبيهات تدعو المستخدمين لأخذ "استراحة قصيرة".

ويعمل إنستغرام على إضافة "تنبيه" يحمل اسم "أنت عالق" عندما يصل المستخدم إلى أسفل تحديثات الصور في حسابه، من أجل دفعه إلى الابتعاد قليلا، ويعمل "يوتيوب" على اختبار ميزة مماثلة.

فيما لم توافق أي من الشبكات الاجتماعية الخمسة الكبرى: فيسبوك، وتويتر، ويوتيوب، وإنستغرام، وسناب شات على إجراء مقابلات مع "الصحفيين للتعليق على حملة المقاطعة، لكن ثلاثة منهم فقط وافقوا على منح تفاصيل بشأن إجراءاتهم للحد من إدمان شبكات التواصل.

وقال فيسبوك إن "الهدف من الميزات الجديدة جعل الأشخاص على علم بالوقت الذي يقضونه على منصتنا"، في محاولة للتخفيف من الإدمان، فيما أكد سناب شات أنه قلص من أهمية أداة Snapstreaks المثيرة للجدل بنسبة 30٪ في تحديثات التطبيق الأخيرة.

ولفت إنستغرام، من جانبه، إلى أن المستخدمين يجب أن يتمتعوا باستخدام تطبيقنا، لكن ليس على حسابهم. نريد لمجتمعنا أن يفهم أن هناك خيارات عدة لجعل تجربتهم في إنستغرام مفيدة، لذلك طرحت خيارات تقييد وقت الاستخدام".

وتشير الأرقام وإحصاءات حديثة، بأن نحو 5 مليارات شخص، من بين 7 مليارات، لديهم حساب أو أكثر على منصات الخمسة الكبار، ويقوم 88 %من سكان المنطقة العربية، الذين لديهم حسابات في شبكات التواصل بشكل يومي، واستخدامهم لمدة تتراوح بين 1 إلى 5 ساعات، وفق دراسة جديدة.

التعليقات والاراء

اضافة تعليق